Marketing wielopoziomowy, inaczej zwany MLM (ang. multi-level marketing)
– również marketing sieciowy. Termin określający strategię marketingową
i sposób funkcjonowania firmy oraz jej współpracowników – niezależnych
dystrybutorów. Marketing wielopoziomowy to gałąź sprzedaży bezpośredniej, czyli polega na oferowaniu towarów i usług bezpośrednio konsumentom, na zasadach kontaktów indywidualnych, zazwyczaj w domu klienta, miejscu pracy lub w innych miejscach, poza stałymi punktami sprzedaży detalicznej. Jest to forma sprzedaży detalicznej poza tradycyjną siecią sklepową. Sprzedaż bezpośrednia wymaga osobistej prezentacji produktu i udzielenia stosownych wyjaśnień.
Marketing wielopoziomowy pozwala sprzedawcom na budowanie osobistych
struktur współpracowników, od których obrotu otrzymuje się dodatkowe
prowizje. Każdy sprzedawca w marketingu wielopoziomowym ma możliwość
zbudowania własnej struktury handlowców, w której każdy z nich
wynagradzany jest na podstawie obowiązującego w danej firmie planu marketingowego.
Jednocześnie, bycie wyżej w firmowej hierarchii niekoniecznie przekłada
się na wyższe zarobki - zależą one bowiem od wspomnianego planu marketingowego.
Bardzo często ten system mylony jest z klasyczną sprzedażą bezpośrednią (od której znacznie się różni – nie musimy sprzedawać), bądź też z piramidą finansową, która jest nielegalna (bo w piramidzie żaden produkt ani usługa nie jest przekazywana, stąd nielegalność takiej organizacji).
Wywiad z Robertem Kiyosakim o tym dlaczego popiera Multi Level Marketing
Uczciwa recenzja firmy MLM a dokładnie FM group.
Jeśli będziesz chciał dowiedzieć się jak wygląda prowizje i plan marketingowy w FM group napisz do mnie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.